Program Odbioru Odpadów Zawierających Azbest w Sławkowie

Program Odbioru Odpadów Zawierających Azbest w Sławkowie
Miasto Sławków realizuje coroczny program odbioru odpadów zawierających azbest. Dzięki temu mieszkańcy Sławkowa mogą zyskać wsparcie w bezpiecznym pozbywaniu się szkodliwych materiałów.
Wspomniana inicjatywa opiera się na Programie Oczyszczania Kraju z Azbestu, który ma na celu całkowite usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu całego kraju do 2032 roku. Działania te są istotnym elementem walki z zagrożeniem, jakie niesie ze sobą azbest i przyczyniają się do ochrony zdrowia mieszkańców Sławkowa.
Mieszkańcy zainteresowani dofinansowaniem odbioru wyrobów zawierających azbest muszą złożyć odpowiedni wniosek do Urzędu Miasta Sławków.
Druk wniosku o dofinansowanie kosztów transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest można pobrać TUTAJ
Przypominamy także o corocznym obowiązku składania zaktualizowanej informacji dotyczącej wyrobów zawierających azbest. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r., mieszkańcy mają obowiązek zrealizować ten proces do 31 stycznia roku następującego po roku, którego dotyczy informacja.
Osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej, składają „Informację o wyrobach zawierających azbest” do Burmistrza Miasta Sławkowa. Przedsiębiorcy natomiast przekazują tę informację Marszałkowi Województwa Śląskiego. Informację sporządza się w dwóch egzemplarzach: jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej właściwemu organowi, a drugi należy przechować przez okres jednego roku, do momentu sporządzenia następnej informacji.
Druk informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania można pobrać TUTAJ
W przypadku pytań lub wątpliwości, dodatkowe informacje można uzyskać w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami pod numerem telefonu 32 261-87-53 lub osobiście w Urzędzie Miasta Sławków, ul. Łosińska 1, pok. nr 25.