Samorządowcy apelują do premiera
![{[description]}](https://www.slawkow.pl/uploads/modules/articles/thumbs/1920_500_crop_q80_3466_242dba7c85d7088c5245.webp)
Burmistrz Sławkowa i prezydent Dąbrowy Górniczej zaapelowali do premiera Mateusza Morawieckiego o osobiste zaangażowanie się w sprawę budowy łącznika DK94 z zespołem terminali przeładunkowych.
Jak podkreślają obaj samorządowy we wspólnym piśmie do Mateusza Morawieckiego, minęło już ponad 400 dni od chwili, gdy na teren terminali przeładunkowych przyjechał pierwszy pociąg towarowy z Chin.
Wieloletni problem mieszkańców Sławkowa i położonych w Dąbrowie Górniczej Strzemieszyc, pod oknami których przejeżdża ponad tysiąc tirów na dobę, wciąż pozostaje nierozwiązany.
„Rozwój szlaków transportowych, przynoszący korzyści gospodarcze państwu, nie może odbywać się kosztem lokalnych społeczności, co już raz wyprowadziło ludzi na ulice. Skutkiem tego była ostrzegawcza blokada jednej z dróg dojazdowych do terminali przeładunkowych. Nie chcemy do tego dopuścić kolejny raz, ale mamy świadomość, że cierpliwość naszych mieszkańców jest na wyczerpaniu. Panie Premierze, wspominamy o tym, bo budowa tej drogi była już o krok od rozpoczęcia. Najlepszym tego dowodem jest gotowa dokumentacja projektowa, która została opracowana w 2010 roku na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach. Co więcej – przebieg tej drogi jest również uwzględniony w Planie Zagospodarowania dla Województwa Śląskiego.” – czytamy w liście prezydenta Dąbrowy Górniczej Marcina Bazylaka i burmistrza Sławkowa Rafała Adamczyka do premiera Mateusza Morawieckiego.
Pełna treść listu znajduje się TUTAJ.
Konieczny do wybudowania odcinek ma długość około 5 km, a koszt jego budowy wynosi około 180 mln zł. Zgodnie z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego województwa śląskiego łącznik ma mieć przy tym status drogi wojewódzkiej. Fragment biegnący przez Sławków zarządzany miałby być przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, który jest jednostką podległą marszałkowi województwa śląskiego.
Propozycja jest również zgodna z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Sławkowa. Łącznik stworzy zdecydowanie lepsze warunki funkcjonowania dla dynamicznie rozwijających się dwóch spółek Skarbu Państwa – Euroterminala i PKP LHS.