Wspólna inwestycja na Szerokotorowej?
Prowadząca od skrzyżowania z ulicą Hrubieszowską do wjazdu na teren stacji PKP LHS przy Dębowej Górze ulica Szerokotorowa, wspólnym wysiłkiem samorządu miasta i spółki, ma szansę na kompleksowy remont. W piątek 24 czerwca w Sławkowie pojawił się dyrektor wydziału drogowego PKP Linii Hutniczej Szerokotorowej z Zamościa. Przeprowadzona została również terenowa wizja.
Pomysł wspólnego wykonania remontu ulicy Szerokotorowej narodził się podczas niedawnych rozmów burmistrza miasta Rafała Adamczyka z prezesem spółki Zbigniewem Tracichlebem. W połowie czerwca, podczas spotkania w Sławkowie poruszany był między innymi temat stanu technicznego drogi, która z jednej strony zapewnia komunikację samochodów ciężarowych dowożących towar do LHS, z drugiej zaś stanowi łącznik z ulicą Hrubieszowską dla mieszkańców tej okolicy. Z powodu ogromnego obciążenia ciężkim ruchem, nawierzchnia drogi pokryta jest licznymi ubytkami, spękaniami i nierównościami. Podczas spotkania podkreślano też potrzebę podjęcia wspólnych działań samorządu i spółki na rzecz promowania budowy drogowych łączników terminali LHS z siecią dróg krajowych.
– W przypadku remontów dróg staramy się patrzeć szerzej, niż tylko przez pryzmat naszych własnych środków. Model ten sprawdził się już w przypadku odwodnienia ulicy Jodłowej, gdzie dzięki współpracy finansowej z Arcelor Mittal lada moment ruszą prace inwestycyjne. Podobny pomysł na łączenie środków narodził się dla ulicy Szerokotorowej – mówi burmistrz Sławkowa – To ważne, biorąc pod uwagę chociażby to, że w aktualnej perspektywie unijnej nie ma możliwości finansowania remontów dróg gminnych i powiatowych ze środków europejskich.
Nawierzchnia długiej na prawie 1,4 km Szerokotorowej jest dość nietypowa. Pod warstwą asfaltu położone są bowiem płyty, które na łączeniach pękają. Dzieje się tak wskutek ogromnego natężenia ruchu TIR-ów. Do tego dochodzą liczne ubytki nawierzchni. Z tego też powodu, jak podkreśla Przemysław Korfel, inspektor nadzoru z urzędu miasta, powierzchnię będzie trzeba ustabilizować specjalną siatką: – Remont będzie polegał na wyrównaniu istniejącej nawierzchni masą mineralno-asfaltową, wzmocnieniu siatką przeciw spękaniom odbitymi i wykonaniu nowej nawierzchni ścieralnej. Wykonane zostaną ponadto opaski z kruszywa pełniące funkcję poboczy – wylicza.
Pierwszym krokiem będzie sporządzenie kosztorysu inwestorskiego, który stanie się podstawą do rozmów pomiędzy miastem i LHS w sprawie procentowego udziału w finansowaniu inwestycji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i zawarte zostanie stosowne porozumienie, prace będą mogły ruszyć już w przyszłym roku.